loading...
استقلال طلیعه دارفوتبال مادرآسیا
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
برنامه کامل ديدارهاي گروهي جام جهاني 2014 1 188 babaksteghlali
بالاخره سرمربی سابق اینتر میلان قراردادش را ثبت کرد 0 108 babaksteghlali
نقل وانتقالات فصل نوزدهم ۹۹-۹۸ 0 103 babaksteghlali
جدول انگليس ليگ برتر 2 289 babaksteghlali
اعلام گروه بندی مسابقات جام ملتهای آسیا 2015 استرالیا 0 212 babaksteghlali
فولاد بهترين و آبي‌ها‌ ناکام‌ترين تيم هفته 0 168 babaksteghlali
لوگو های استقلالی 2 325 babaksteghlali
بنر استقلال تهران قهرمان توایران 2 257 alisteghlali
وزنه‌برداری قهرمانی جهان - لهستان 0 190 lilaabiposh
:: نسخه چاپی خبر روز ديدار استقلال و بوريرام هوا باراني است 0 143 lilaabiposh
نکونام: به رویانیان گفتم استقلالی هستم/ 0 182 lilaabiposh
قلعه نويي: از تمديد قراردادنكونام اطلاعي ندارم/ باشرايط آرماني فاصله داريم 0 173 lilaabiposh
تمرين استقلال با حضور نمايندگان AFC 2 280 alisteghlali
صعود یک پله ای ایران در تازه ترین رده بندی فیفا 0 171 lilaabiposh
گزارش تصویری/ دیدار تیم های فوتبال استقلال تهران و پیکان قزوین 0 254 alisteghlali
می‌خواهم یاد بگیرم که دلسرد نشوم/از اتفاقات بعد از دربی تعجب می‌کنم 0 203 alisteghlali
دیسیپلین قلعه‌نویی و کی‌روش شبیه هم است/ 0 196 babak0261
دور برگشت لیگ برتر فوتبال بانوان 0 226 alisteghlali
موسوی: پشتکم قابل هواداران را نداشت/ با توصیه های کادرفنی صدر جدول را پس گرفتیم 0 197 alisteghlali
عسگری: فغانی 2 پنالتی برای استقلال نگرفت 0 185 alisteghlali
babaksteghlali بازدید : 161 دوشنبه 07 شهریور 1390 نظرات (0)

بايد به او فرصت بدهيم كه ما را بشناسد

خسرو حيدري: سيستم مظلومي و قلعه‌نويي برايم فرقي ندارد

بايد به او فرصت بدهيم كه ما را بشناسد

خسرو حيدري : سيستم مظلومي و قلعه نويي برايم فرقي ندارد

زوج مطلق - زرينچه فوق‌العاده بود

گفت و گو با خسرو حيدري فقط به خاطر اينكه مدت‌ها بود با او مفصل حرف نزده بوديم طولاني نشد. بهانه‌هاي زيادي براي به درازا كشيدن اين مصاحبه وجود داشت. به همين دليل بحث با بازيكني كه درباره فصل نقل و انتقالات خبرسازترين چهره بود شكل جدي به خود گرفت. خسرو حيدري با آن زماني كه از استقلال رفت به لحاظ اخلاقي و رفتاري در تضاد است. آن روزها بيشتر سعي مي‌كرد مصاحبه نكند تا مجبور نشود به اين سوال تكراري كه چرا از استقلال جدا شدي پاسخ بدهد. حالا محيط پيرامون طور ديگري به او مي‌نگرد. خسرو ديگر آن بازيكني نيست كه به اصطلاح استقلال را قال گذاشت و به سپاهان رفت! هواداران استقلال او را پذيرفته‌اند و چه دليلي بهتر از هواداران استقلال كه باور كنيم خسرو ديگر آن چهره شايد گوشه‌گير و فراري نيست. او حالا با فراغ بال با مخاطبانش حرف مي‌زند. آرامش در صدايش جاري‌است و اميدواري بيشتري در لابلاي پاسخ‌هايش به آينده موج مي‌زند. خسرو حالا دور دست را بهتر مي‌نگرد و غبار از برابرش پاك شده است.


3 هفته از اولين بازي تو براي استقلال مي‌گذرد اما دانستن اينكه خسرو در اولين بازي با پيراهن استقلال چه حسي داشت سوال بسيار وسوسه‌انگيزي است. حس واقعي‌ات را واضح و روشن بيان كن!

آن همه سختي كشيدم تا براي استقلال بازي كنم. بالطبع خوشحال بودم. احساس راحتي مي‌كردم. من روزهاي سختي را پس از جدايي پشت سر گذاشته بودم. هواداران (بنويس بعضي‌هاي‌شان) رفتار خوبي با من نداشتند. شايد هم حق با آنها بود. من نمي‌دانم اما بار سنگيني روي دوشم بود. احساس مي‌كردم خالي شدم. شب سبكي بود.
يادم مي‌آيد وقتي تو از استقلال جدا شدي فرهاد مجيدي گفت: «خسرو را به استقلال برمي‌گردانم». آن روز كه فرهاد اين جمله را گفت با خودم گفتم كمي خوش باورانه حرف زده اما حرف‌هاي فرهاد درست از آب درآمد...
(... مي‌خندد) روزي كه از استقلال رفتم آقا فرهاد خيلي با من حرف زد. مي‌گفت اگر تهران بودم اجازه نمي‌دادم از تيم جدا شوي. فرهاد در آن روزها در كشورمان نبود. اشتباه نكنم به سوييس رفته بود. آقا فرهاد خيلي ناراحت شد كه من از استقلال رفتم. من را سرزنش كرد و مي‌گفت: «خسرو جاي تو استقلال است نه تيم ديگري!» من هم دلايل جدايي‌ام را گفتم. دلايلي كه براي خودم محترم بود.
اما فرهاد استقلالي كه خودش به خاطر استقلال از پيشنهاد 2 ميلياردي الجزيره مي‌گذرد اين حرف‌ها را نمي‌پذيرد.
بله، فرهاد مجيدي به خاطر استقلال خيلي كارها انجام داده اما من هم نمي‌خواستم جدا شوم. اگر يادتان باشد بعد از اينكه با استقلال قرارداد بستم اعلام كردم ديگر از اين تيم جدا نمي‌شوم. فكر مي‌كنم گذشته‌ها گذشته است. حالا بايد به آينده فكر كرد. به بازي‌هاي خوب. به روزهاي بهتر. به قهرماني و روزهاي خوشي كه از راه مي‌رسد.
فكر مي‌كني چرا فرهاد مجيدي دوست داشت تو دوباره به استقلال برگردي؟
نمي‌دانم شايد دوست دارد استقلال هميشه در اختيار استقلالي‌ها باشد...
تو از اين ويژگي بزرگ برخورداري. خسرو فرزند استقلال است. بازيكني كه از نوجوانان در اين تيم چهره شد.
من هيچ وقت نتوانستم احساس قلبي‌ام را نسبت به استقلال پنهان كنم. براي همين هم اين همه بدبختي كشيدم تا برگردم. مي‌خواستم آن فضايي كه ميان من و هواداران به وجود آمده تغيير كند. حالا نمي‌دانم تا چه اندازه موفق باشد اما هواداران رفتار خوبي با من داشتند. به خصوص روز اول كه وارد محل تمرين شدم.
تو يك قهرماني با سپاهان به دست آوردي، رفتن از استقلال براي تو چندان هم بدون دستاورد نبود.
من هميشه به مردم خوب اصفهان و هواداران سپاهان احترام گذاشته و مي‌گذارم. روزهاي خوبي در سپاهان داشتم و تجربه بسيار ارزشمندي بود اما اعتراف مي‌كنم كه قهرماني با استقلال شيريني ديگري دارد. قهرماني با استقلال شيرين‌تر از قهرماني با ديگر تيم‌ها است. امسال تيم خوبي جمع شده و اگر همين طور ادامه بدهيم اين تيم قهرمان مي‌شود.
خودت خوب مي‌داني كه براي قهرمان شدن يك تيم فاكتورهاي زيادي تأثيرگذار است. يكي از آنها هماهنگي است البته تو از اين ويژگي با بازيكناني مثل فرهاد، مجتبي و آندو برخورداري.
رفاقت‌هاي بيرون زمين بازيكنان در سرنوشت يك تيم بسيار تأثيرگذار است. الان در استقلال با اين بازيكنان كه گفتيد رابطه خوبي دارم. ما همديگر را خوب مي‌شناسيم. با فرهاد و مجتبي در استقلال يك سال همبازي بودم. با آندو هم در تيم ملي بازي كردم. همديگر را خوب مي‌شناسيم و با بازي هم آشنا هستيم.
چند ضلعي‌هاي هماهنگي را تشكيل مي‌دهيد؟
فكر مي‌كنم 3 ضلعي باشد! ما مثلث‌هاي خوبي را كنار زمين تشكيل داديم البته تا هماهنگي كامل راه درازي در پيش است اما در همين 3 بازي كه همراه استقلال بودم نشان داديم مي‌توانيم اين مثلث‌ها را كنار زمين خوب تشكيل دهيم. زوج‌سازي در زمين كار دشواري است اما بازيكنان استقلال از اين پتانسيل و ويژگي برخوردارند كه اين چند ضلعي‌ها را تشكيل دهند.
گفتي زوج‌سازي ياد زوج خلاق و به ياد ماندني مطلق – زرينچه افتادم. عجب شاهكاري بود اين زوج.
خب، اين هماهنگي بايد آرام آرام به وجود بيايد. زوج آقايان مطلق و زرينچه فوق‌العاده بود اما در استقلال شكل دادن چنين زوج‌هايي دشوار است.


يعني مي‌خواهي بگويي تو و حمودي نمي‌توانيد چنين ظرفيتي را از خود بروز بدهيد؟
حمودي تازه به استقلال آمده اما كار نشد ندارد. الان استقلال به خاطر هوادارانش زير فشار است. آنها از ما پيروزي مي‌خواهند و من مي‌دانم كه لحظه‌اي فكر باختن به سرشان نمي‌زند. در اين شرايط كمي دشوار است به ايده‌آل‌هاي‌مان برسيم اما من آينده خوبي را مقابل استقلال مي‌بينم. ما هم آرام آرام هماهنگ مي‌شويم.
احساس مي‌كنم آن زوج رويايي را الگو قرار داديد، هرچند كه هر دو بازيكن بيشتر هافبك بازي مي‌كردند.
در فوتبال به اعتقاد من سيستم بازي نمي‌كند بلكه اين توانايي بازيكنان است كه بيشتر به تيم رنگ و جلا مي‌بخشد. درباره الگوبرداري هم بايد بگويم چرا كه نه؟! استقلال هميشه بهترين هافبك راست‌هاي فوتبال ايران را در اختيار داشته است. براي من تمام هافبك راست‌هاي سابق استقلال الگو هستند. هر كسي تا حالا براي استقلال در پست من بازي كرده الگوي من است.

 
خودت را برتر از آنها مي‌داني يا...؟!
هيچ حس برتري‌جويي ندارم. هر بازيكني در زمان خودش بايد مورد ارزيابي قرار بگيرد اما من سعي مي‌كنم بهتر از نسل‌هاي قبل باشم و پيشرفت در اين پست را نشان بدهم.
استقلال امسال خيلي شبيه استقلال سال 90 است. تيمي پرستاره و پر از ملي‌پوش.
مهره‌هايي كه امسال جذب شدند ستاره‌هاي ليگ هستند. الان توقع از استقلال بالا رفته است اما من يك چيز مي‌گويم؛ اينكه با اسم‌ها نمي‌توانيم قهرمان شويم. اسم استقلال انگيزه ديگر تيم‌ها را هم بالا مي‌برد. امسال استقلال تيم متفاوتي است.
در سيستم مظلومي هافبك يا گوش راست بازي مي‌كني. در حالي كه در تيم قلعه‌نويي پيستون راست بودي كدام روش براي تو بهتر بود؟
با روشي كه فصل هشتم بازي كرديم قهرمان شديم. آن سال 2-5-3 بازي مي‌كرديم، روش خيلي خوبي بود. سال بعد در تيم مرفاوي هافبك راست بودم و امسال هم دارم هافبك راست بازي مي‌كنم. همه اين روش‌ها، روش‌هاي بسيار خوبي است. همان طور كه گفتم سيستم فوتبال بازي نمي‌كند. اين بازيكن است كه بايد توانايي خودش را نشان بدهد و روش مظلومي و قلعه نويي برايم فرقي ندارد.
بنابراين مي‌توان گفت اين استقلال امسال قهرمان مي‌شود چون با توجه به حرف‌هاي تو كه بازيكنان بايد توانايي داشته باشند، اين تيم پر از بازيكن توانمند است.
البته هماهنگي هم خيلي مهم است كه ايجاد آن به عهده كادر فني است. بله، امسال تيم بسيار خوبي داريم. تيم پرمهره‌اي است اما همه چيز بايد مهياي قهرماني باشد و ما از عهده بازي‌هاي دشوار بربياييم. الان تازه 5 بازي از ليگ گذشته و خيلي كار داريم؛ خيلي!
نتيجه‌اي كه در اهواز گرفتيد خيلي غيرمنتظره بود. اين استقلال قدري وحشتناك شده! يعني وحشت را بر دل حريفان مي‌اندازد. در آن بازي خودت بيشتر در خدمت تيم بودي، قدري عقب بازي مي‌كردي.
فولاد خيلي فشار آورد. همين جا بايد اين تيم را تحسين كنم. فولاد تيم خوبي بود اما ما قطعاً بهتر و حرفه‌اي‌تر بوديم كه توانستيم اين تيم را شكست بدهيم. يكي از دلايلي كه باعث شد فولاد را در خانه‌اش ببريم تقسيم نيرو بود. ما قواي جسماني‌مان را براي 90 دقيقه تقسيم كرديم. برنامه‌ريزي خوبي بود كه نتيجه هم داد.
شايد خودت هم در خوشبينانه‌ترين حالت ممكن پيروزي با اين تعداد گل را پيش‌بيني نمي‌كردي.
همين طور است. خودم هم شوكه شدم. كار بزرگي بود. بازيكنان خيلي انگيزه داشتند. راستش قبل از بازي پرويز خان حرف‌هايي زده بود كه فكر مي‌كنم آن صحبت‌ها ما را پرانگيزه كرد.
استقلال فصل قبل در اهواز تحقير شد. تو آن روزها در سپاهان بودي و شايد نداني آن روز بچه‌ها چه كشيدند؟
من با حال و هواي استقلال بيگانه نيستم. مي‌دانم وقتي تيمي مثل استقلال در يك بازي 4 گل مي‌خورد چه وضعي در تيم رخ مي‌دهد. پرويز خان قبل از بازي شرايط آن باخت را خيلي خوب براي ما تشريح كرد گفت پارسال باخت بدي در اهواز داشتيم. برويد و انتقام بگيريد و دست آخر نتيجه همان شد كه شما ديديد.


همكاري تو و فرهاد در آن بازي در چند صحنه به چشم آمد فكر مي‌كني اين همكاري به تيم ملي هم كشيده شود؟
خب در بازي با فولاد يادم هست كه روي 2 گل تأثيرگذار بودم و همكاري خوبي با بازيكنان داشتم. در يك صحنه هم با مجيدي يك و دو كرديم. همين طور داشتيم به سمت دروازه نزديك مي‌شديم كه من توپ را به فرهاد پاس دادم اما متأسفانه توپ گل نشد. شايد اگر گل مي‌شد يكي از زيباترين صحنه‌هاي اين بازي رقم مي‌خورد. درباره تيم ملي اما نمي‌توانم با قاطعيت حرف بزنم. اجازه بدهيد ببينم من در تركيب تيم ملي هستم يا خير؟!
اغراق نمي‌كنيم؛ تو بهترين هافبك راست حال حاضر ايران هستي. اين خيلي بدبينانه است كه تو را مقابل اندونزي نيمكت‌نشين تصور كنيم.
از آن دسته بازيكنان نيستم كه پيش خودم احساس كنم هميشه فيكس بازي مي‌كنم. خودم را تافته جدا بافته نمي‌دانم. اگر فكر كنم هميشه فيكس هستم عقب مي‌مانم. هميشه اين سوال در ذهنم وجود دارد كه خسرو اين بازي، بازي مي‌كني يا نه؟!
چرا نبايد تو در تركيب اصلي بازي كني؟!
به هزار دليل! هيچ وقت احساس فيكس بودم ندارم. هميشه سعي مي‌كنم پرانگيزه باشم.
تيم ملي در برهه حساسي قرار دارد. درست است كه بازي با اندونزي سخت نيست اما يك ناكامي بزرگ پشت سر اين تيم قرار دارد؛ از حذف در جام جهاني تا جام ملت‌ها...
يكي از بزرگترين آرزوهاي من حضور در جام جهاني بود. خيلي دوست داشتم تيم ملي به جام جهاني آفريقا برود اما ما باز هم فرصت داريم. بايد از همين ابتدا قدم‌هاي محكمي برداريم. همين تيم ملي اندونزي كه شايد شما فكر كنيد حريف آساني است، همين تيم را هم بايد جدي گرفت. آنها توانستند فلسطين را با نتيجه 4-يك مغلوب كنند. اين كدهايي براي بازيكنان ما است كه اندونزي را ساده نگيرند.
به هر حال يك تيم درجه 3 را نمي‌توان با يك تيم درجه يك قياس كرد.
همين طور است اما همه چيز در ميدان مسابقه مشخص مي‌شود. ما بايد در ميدان بازي ثابت كنيم كه تيمي درجه يك در قاره آسيا هستيم.
به آينده اين تيم خوشبيني؟
مثل استقلال بله! اما براي رفتن به جام جهاني ابزار مي‌خواهيم. بايد همه چيز مهيا باشد. تيم ملي امكانات در حد خودش را مي‌خواهد. اينجا باشگاه نيست. ما در تيم ملي بازي مي‌كنيم و فضا با باشگاه بايد متفاوت باشد. بايد اردوهاي خوبي داشته باشيم. كروش هم هنوز توانايي بازيكنان را خوب نمي‌شناسد. مگر چند وقت از حضورش در ايران مي‌گذرد؟! او هم انسان است. درست است كه حرفه‌اي است اما زمان مي‌خواهد.
«زمان دادن به كروش!» حرف تكراري بود اما هرچقدر اين حرف را تكرار كنيم كم است چون عده‌اي انگار دوست ندارند به اين مربي كاربلد فرصت داده شود.
ببينيد علم و دانش كروش را نمي‌توان كتمان كرد. او كارش را بلد است اما وقتي يك نفر با خصوصيات كروش وارد كشورمان و فضاي فوتبال ما مي‌شود بايد به او فرصت كافي بدهيم. به شخصه خيلي اميدوارم اين تيم با كروش هر روز بهتر از روز قبل شود.
البته اين بازيكنان كار را براي كروش آسان مي‌كنند.
تيم خوبي داريم. مجيدي و كريمي هم گل همه بازيكنان هستند.
... و خودت، آندو، نكونام، شجاعي، انصاري‌فرد، خلعتبري، رحمتي، عقيلي و...


اينجا هم بايد دوباره آن حرف‌ها را تكرار كنم. براي موفقيت فقط ستاره‌ها كافي نيستند. واقعاً بازيكنان خوبي داريم اما مثل استقلال كه گفتم بايد بيشتر هماهنگ شويم و خودمان را بي‌جهت باد نكنيم در تيم ملي هم چنين اعتقادي دارم. بايد هميشه احساس كنيم از حريفان عقب هستيم. اين تفكر ما را به جلو حركت مي‌دهد و باعث مي‌شود هر روز بهتر از روز قبل شويم.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
خبر و نظر , عکس وتصویر , شایع وحقیقت , نقل وانتقالات , عزل ونصب ونتایج بازیهایش درلیگ برتر ایران بازیهای جام باشگاه های اسیا و جام حذفی واخبارسایت استقلال تهران را دراینجابخوانید وببینید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • ساندویچ پانل دیواری
  • آتلیه کودک
  • مقاله
  • وی اس تی
  • متن کامل پايان نامه
  • پايان نامه حسابداري مالياتي
  • پايان نامه حقوق
  • پايان نامه علوم اجتماعي جامعه شناسي
  • پايان نامه دانلود
  • پايان نامه هاي ارشد
  • دانلود فايل پايان نامه
  • پايان نامه روانشناسي
  • دانلود مقاله معماري
  • خرید لباس
  • آتلیه عروس
  • دانلود فیلم ایرانی
  • انجام پایان نامه مدیریت
  • پایان نامه مدیریت
  • تور تایلند
  • چاپ کاتالوگ چاپ بروشور
  • گیفت کارت آیتونز
  • پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت
  • خرید سرور اختصاصی آمریکا از مبین هاست
  • خرید فیلتر شکن در امپراتور وی پی ان
  • فروشگاه اینترنتی لباس
  • خرید جم کلش
  • خرید جم کلش رویال
  • تور دبی
  • خرید جم کلش رویال
  • سایت رسمی استقلال تهران:استقلال اعتبارواحترام لیگ ایران ...
  • دانلود مقاله مدیریت
  • دانلود مقاله مدیریت
  • دانلود مقاله مدیریت
  • دانلود آهنگ
  • نرم افزار
  • اس ام اس عاشقانه
  • تصفیه آب معصومی
  • لباس خواب
  • سفره عقد
  • پنل تبلیغات در تلگرام
  • سایت رسمی استقلال تهران-گالری عکس وتصویر
  • دانلود سریال جدید
  • قیمت روز خودروی شما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 205
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 30
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 52
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 98
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,827
  • بازدید ماه : 3,386
  • بازدید سال : 13,585
  • بازدید کلی : 128,572
  • کدهای اختصاصی
    Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net Flag Counter